Facebook Pages

Wednesday, May 28, 2014

Projek geografi : Model bentuk muka bumi

No comments:
Macam seluruh malaysia tau, PMR dah dimansuhkan. Cuma ada PT3 sahaja. PT3 ni plak bukan semua subjek masuk exam.. Cuma BM, BI, Sains, Math, KH n Agama je exam bertulis. Yang lain sume dah jadi kerja kursus, kerja lapangan, kajian kes dan seumpama dengan nye. So untuk peperiksaan pertengahan tahun, budak2 form 1 sekolah aku buat projek reka cipta bentuk muka bumi. Nampak macam mudah tapi memerlukan komitmen yang tinggi. Syaratnye plak mesti buat dalam kelas sebanyak 6 masa atau lebih kurang 3 minggu.. Tapi aku sempat buat 2 minggu je dalam kelas. ada gak yang seminggu je.. ok meh sini aku paparkan projek2 yang aku boleh bagi A++.. 

Jeng-jeng...  
projek, model
Bentuk muka bumi pinggir laut. kat tengah2 tu pulau..kreatif diaorg ni.. Kos pun aku rasa xdela mahal mana.

peta semenanjung
Simple but nice. Banjaran-banjaran di Semenanjung Malaysia
kontur
Kontur dan sistem saliran. Kreatif..
saliran
Peringkat hulu sungai/tengah sungai..
laut, hutan, sungai
Yang ini macam taman pun ada.. Cantik. 
Macam mana kriteria pemarkahan?? Hmm yang ni susah sikit nak cakap.. Sebab kitorg xde pun rubrik penskoran.. Tapi dari mata kasar bolehla menilai disamping meminta bantuan rakan-rakan guru menilai. Pokok pangkalnye hantar.. Confirm lulus.. Kalau yang tak hantar tu, aku bagi markah gak la, sebab aku tengok progress hasil kerja diorg dalam kelas. Tapi nak jamin lulus, itu aku tak berani cakap. Sebabnya ada yang dalam kelas bila aku tengok tak sampai pun 10 percent hasil kerja diorg.  Dan kenapa aku x jamin boleh lulus, sebabnya kalau aku luluskan diorang next time, diorang buat sambil lewa.. Sebab diorg tau..confirm LULUS.. itu memang aku TAK NAK.. so status mereka akan TH.. boleh jadi tidak hadir/tidak hantar..  Lantak pi la kalau ada rakan guru kata kesian pelajar.. Huhu aku lagi kesian kalau diorang ada sikap sambil lewa.. 

Owhh PBS ni memang agak $*^%$%^@#%^&.. Tapi kebaikan dia, melahirkan budak2 yang kreatif.. Macam tahum lepas, budak2 buat kat rumah aku kurang percaya. Sebabnye aku fikir mak ayah dia yang buat. Tapi bila tengok progress budak2 ni, SMKS9 boleh..diorg memang terbaik.. Syabas.. :)

Monday, May 12, 2014

izzul n abi..

No comments:
pantang nampak abi.. dok la tanya tab abi mana, tab abi mana? suka sgt main ninja dia tu.. kali ni berselfie plak mereka..





yang sebenarnya nak gtau , dia ngendeng2 abi dia sebab nak main ipad.. cam biasala game ninja.. tergelak2 izzul bila main game tu.. aku pun confuse tang mana yang lawaknye.. ok itu je.. ayat tergantung tak??? Hahaha.. nasibla.. sbnrnye nak gtau aku rindu budak tecik ni..