Post Terkini

Thursday, June 1, 2017

Young Living - Independent Distributor

Young Living

Assalamualaikum.
Lama dah kan tak bersiaran..  Dan bila bersiaran ada sesuatu yang nak dikhabarkan. And yess seperti dalam gambar dia atas.. Aku sekarang dah jadi Independent Distributor untuk Young Living.. Alhamdulillah akhirnya berjaya juga aku mengikut jejak adik beradik berbisnes.

Bukan apa, niat berbisnes tu memang dah lama... Tapi  bila berniaga ni kena fikir baik buruk nye. Paling penting kepuasan diri sendiri.. Nak bisnes baju dok terpikir kalau jual baju ketat2 sikit kang kita juga yang menyumbang dosa. Nak jual produk kecantikan / suppliment kita pun macam chipsmore.. Kejap guna banyak tak guna.. Heee akhirnya expired...

So akhir sekali terjatuh cinta dengan Young Living ni. Sebab penggunaan untuk essential oil (EO) Young Living ni digunakan secara maksima.. Boleh terjah my Instagram / Ig di youngliving_natureoil ...  

Memula memang pakai untuk diri sendiri je.. Lepas tu apply sikit pada anak.. Pastu untuk family kecik aku plak... Dan akhirnya.. Tingg. Terdetik untuk disebar luaskan kepada semua.. 

Essential oil lemon
Essential Oil Lemon ni yang pertama sekali aku guna. Tujuan??? As detox.. Sebelum ni aku detox dengan Lemon je.. Tapi kan.. sangatla malas.. Sebab nak kena hiris dulu, perah lagi.. So lepas diperkenalkan dengan member aku try dulu yang ni.. Kebetulan harga nye pun paling murah dalam Essential Oil.. So bermula lah kisah dengan EO.. Pergi sekolah pun senang. Bawa je botol ni. Minta air suam. Titiskan je 1-2 drop.. Sangat mudahh.. 

Lepas tu Mira plak demam.. Apalagi Lemon pun xde stok. Aku bantai pakaikan stokin basah letak setitik dua kat stokin dia..  Huhu membazir ker?? Xdelah.. Aku beli bulan 7 tahun lepas kalau  silap.. Sekarang masih berbaki 3/4 botol.. Sekarang pun minum lemon ni time period je.. Bila rasa perut x selesa..
disfuser young living

Lepas tu, dah rasa best ngan EO ni. Bulan 1 terus sambar plak Basic Plus starter kits.. Haha tengokla, lama gila kan kesedaran nak datang.. Biasalah tu Muzaiyanah. Dapatlah Lavender, Stress Away ngan Lemon 5ml free.. RC ngan Cedarwood beli lain.


Apalagi, bila dah dapat je perkara pertama aku buat pas balik sekolah ialah buatkan susu Mira .. Hehe pas Maghrib lelaju disfuse Lavender kitorang pun baring dalam bilik.. Perasaan??? Walawehhh... Tak reti nak cakapla..Memang ku dah jatuh cinta...

Lepastu keajaiban RC plak.. RC ni panas sikit tau.. Jadi aku tak berani nak sapu terus kat Mira.. So nak dijadikan cerita dia kena demam selsema.. Malam memang merengek je la.. Ada je yang x kena.. Susah dia nak tdo. Umminya cuma kesian je..Tapi tak tau nak buat apa. Last2 buka telegram, tengok kat support group. Settle.. Terus disfuse RC .. Dann ting.. si kecik pun tdo lena. Pastu berjangkit plak ngan ummi dia. Heavy flu lagi. sampai melecet gak la hidung ni duk membuang hingus.. Nak tdo pun susah..So apalagi disfuse RC.. Sikit2 macam rongga hidung ni terbuka.. Dan akhirnya dapat bernafas macam biasa..Pastu tdo.. Tapi aku advance sikit dari Mira.. Sapu gak kat hidung..dengan hidung melecet, memang perit la. Nak sihat punya pasal kan.. Dann RC ni habis dulu dari Lemon.. Hehehe.. terpaksa topup lain.. Pada aku RC ni sangat  penting di saat2 genting..


Essential oil young living

Dan akhirnya.. penambahan botol essential oils yang lain.. Tak sangka sekejap je koleksi bertambah.. 

So begitulah ceritanya.. Kalau x cuba memang x rasa... memang x kan jatuh cinta..  Dan sebab aku merasai nikmatnya guna EO ni..sebab tu juga lah berani menyebar luas kepada kengkawan.. Nak penjimatan lebih, boleh jadi member..

Sape berminat nak tau lebih, leh whatsapp aku kat 0192846907.. Pm kat fb muzaiyanah.samilan  atau insta natureoil pun boleh.

Haa tengok first time Muzaiyanah share no tepon dia...FB ngan insta lagi.Hehe.. Selamat melompat ke alam Essential Oil kawan2.. Hehehe..

No comments: