Post Terkini

Thursday, May 28, 2020

HIBAH AIA

Hibah??? Mesti korang biasa dengar kan perkataan HIBAH atau bahasa mudahnya hadiah.. Alhamdulillah , situasi COVID  berjaya buka mata dan minda untuk mencarum dengan HIBAH AIA.. Serendah RM209 sebulan untuk perlindungan sehingga RM500,000..

Mujur ada rakan sekolah lama yang jual insurans. So bolehlah ku tanya-tanya mana yang tak paham. InsyaAllah kalau umur Ummi bebudak ni tak panjang, ada la bekalan untuk diorang kot-kot2 bapak bebudak ni gatal nak kawin lain..

Mungkin bagi sesetengah orang agak mahal atau merugikan.. Tapi bagi aku,  kita akan rasa mahal kalau kita rasa x dapat manfaat darinya. Contoh paling mudah.. Insurans.. Awal2 keje dulu, bulan pertama dapat gaji terus beli Insurans.. Tapi ada kawan2 yang kata membazir, duit tu bukan dapat kat kita habis bayar macam tu je.. Tapi sisi pandangan kita kan berbeza.. elok -elok tempoh matang terus disahkan ada endometriosis, kena operate pulak tu.. Kos RM10k.. Alhamdulillah insurans tanggung.. Tau dek arwah nenek, terus dia cita kat org... Padahal kita dah cakap pakai duit insurans.. Duit  sendiri mana ada... Hihihi..

Tahun 2014 sekali lagi operate.. Pun insurans yang tanggung. 20K lagi..  So pada aku banyak manfaat yang dapat beli insurans. La ni anak2 pun dah ada insurans sendiri walaupun bapak eh kata, nanti2lah tapi ummi tetap berdegil nak juga insurans utk diorg..

So, pada yang masih teragak-agak tu dan berkemampuan segerakanlah keinginan anda.. Takpe kita abaikan kehendak2 yang lain, sebab kehendak yang sekarang ni akan memudahkan kita di masa hadapan. Sekarang pun dah byk kes kita jumpa kan, yang tamatkan insurans, bertangguh untuk beli insurans/hibah  akhirnya umur tak panjang. Yang kesian waris yang ditinggalkan.

Takpe orang lihat kita tidak berharta, yang penting kita tinggalkan harta untuk waris-waris yang ditinggalkan...

#bukanpenjualInsurans
#hanyapenggunaInsurans

No comments: