Post Terkini

Wednesday, March 18, 2015

Reception day : Fidah & Adzmil

Event : Reception Day
Date : 14 Mac 2014
Location : Rumahku syurgaku Serting Ulu, Negeri Sembilan

Ok nak cerita pasal majlis sanding adik aku plak.. Hari tu dah ada entry bergambar hari nikah dia.. kali ni kita jenguk plak hari sanding dia..




Kehadiran keluarga belah pengantin lelaki.. Cuba teka mana aku?? Hahaha.. masa diorang datang ni aku x siap mandi pun lagi.. Aku, along n kak su.. Duk berpeluh2 kat dapur untuk lauk tambah makanan berhidang.. Hehe nasiblah badan.. 


Abang iparku yang sulung.. Eh sulungke?? Kalau kahwin dengan anak sulung ye.. Sebab kalau yang sulung tu yang pakai baju hijau.. Kaklang aku kawin paling awal so dialah abang ipar yang paling sulung.. Betul tak???


Cantik pengantin... Aku suka betul make up adik aku ni.. First time ni ambil dari orang lain.. Selalu dari along sampai ke wani, kitorang ambil mak andam yang sama je sbb malas nak survey.. Hehehe..


Apa la tu yang mak cakap pada si Adzmil sampai Fidah pun dengar.. Agaknye mak ckp kalau fidah bekeng je bagi piat terus telinga dia.. Hehe adik aku Fidah ni mmg bekeng sikit. Kalau x kena angin dia memang mengamuk je.. Nasib badan la Adzmil..


Sesi makan berhidang.. Thanks my cousin Tiana sebab tolong handle.. Masa ni pun aku x siap lagi.. Tengah bersolek kot.. Bersolek la sangat.

Pengantin di meja makan


Adik original aku yang baju hitam je.. Yang lain semuanya segera. Plus baju kotak2  tu ialah teman yang mesra aku..


Kedatangan pakcik aku dari Shah Alam


My siblings plus mak.. Yang tudung merah tu je still avaiable..


Me and the bride


Family lelaki.. Gambar family kitorang?? Hahaha cam takde je.. Kalau ada adik beradik je kot.. Mak abah takde.. Haha masing-masing dah muak kot nak ambil gambar family.. Iyelah ramai kot.. Sampai sepuluh orang.. Sama la kes kalau g convo.. Abah aku dah naik bosan dah nak masuk dalam dewan.. Dia lagi rela tunggu kat luar.. Tapi kitorang ni je yang selalu paksa dia masuk dewan.. Macam aku ni lagilah..3 kali convo.. Mau tak muntah dia..Haha..


Lama gila wehh baru dapat makan.. Pas makan baru aku jumpa pakcik makcik aku bersalam.. Haha baru ada energy namanya.. Gila tak beradab anak buah..

Buffet untuk tetamu.. Tak de la sesak sangat.. Orang kampung kat sini pun bukan ramai sangat..So tersusun je.. Tapi dalam tak ramai berkali2 jugaklah lauknya kena tambah.. Abah aku x jemput ramai pun.. Dalam 500-700 orang je kot,. Tambah2 lagi, orang kampung ni pun tak ramai penghuni nye,,


Encik abang buah hati pengarang jantung..


Pakcik-pakcik ku dari banting..

Hehe.. Tak banyak kan gambar pengantin nye.. Memang saje je tak letak..  Nak tunjuk suasana majlis je.. Aku pun kali ni just relax2 je.. Takdelah nak bergambar sakan.. Maybe sebab penat kat dapur kot.. Pas majlis pun duk berkemas, aduiii sakitnye tapak kaki aku.. Lama sangat berdiri atas simen kat dapur tu.. Memang seksa kau.. Mujur ada en suami picit kaki.. Apapun kredit paling besar aku patut bagi pada Kak Su n Kak Long aku.. Yang ni memang 100% komited.. Cam aku ada gakla curi2 tulang lagi2 waktu pagi..Hari Ahad lepas majlis tu pun aku duk lepak je tak turun dapur..Huhu..

Oklah lepas ni giliran sapa plak ye?? Maluh, Isyad atau Adik.. Adik lama lagi kot coz study lagi.. Yang dua orang jejaka tu plak macam x nampak bayang je lagi.. Doa-doakanlah ye diorang ni.. Lagi2 yang jejaka.. biar belajar tanggungjawab sket.. Ni aku tengok banyak betul culas nye.. Hmmmm...

No comments: