Post Terkini

Friday, August 16, 2013

Mee udang banjir

tunjuk gambar dulu.. sedap tak? sedap tak?? sape buat? aku ke buat?? meh sini nak cete.. nak tau sila baca, x mau tau h jauh-jauh...


Dari gambar pun korang dah nampak kan, betapa banyak udang dia.. melimpah-limpah sampai kat luar.. tp mee udang ni bukat aku yang buat.. aku pun x tau aku penah makan ke tidak.. rasa penah kot.. tp kene tipu..sebab apa kena tipu?? masa tu kitorg minta mee udang special.. konon2 udang banyak la.. sekali dtg, macam hampeh.. dahla udang nye cinonet je..sket plak tu.. bolehlah kira bape ketul.. tp harga?? mak oii sampai rm8++.. giler mahal.. rasa ?? mmg ke laut.. memang menyumpah2 la aku laki bini kuar dr kedai tu.. tp salah kitorg la, tak tanya harga dulu.. mana la nak tau kan..

tapi kali ni, udang dia mmg besar2..  berapa ekor pun x terkira.. mmg banyak la..sampai muak la nak perabih.. harga x ingat la..sebab pergi sebelum puasa lagi kan.. aroun rm5-6 kalau x silap.. tp mmg berbaloi2 la.. cumanya, aku tanya member macam ni ke rasa mee udang.. si nas ngan ina kata x tau.. baru first time makan..hahaha mmg fail la kitorg.. aku pun x tau rasa mee udang.. tp k.najwa kata kat sini mmg glamer.. nas pun pnh sampai sini.. tp dia kata lama gila nak tunggu, sebab org ramai sgt sampai kene queue so dia patah balik x jadi beli.. ditambah lagi nampak cenderahati jalan2 cari makan.. so mmg confirm sedap la..

tetapi... ada tapi nye.. bagi tekak aku dan nasrah kitorg x minat lah mee udang ni.. sebabnye dia x pedas langsung.. iyelah kami berdua ni suka pedas, dapat plak makanan yang xde cili, mmg x ngam la ngan anak tekak.. so bincang2 berdua, kitorg setuju laksa, mee bandung, mee kari lagi sedap kot.. hehehe.. lain orang lain cita rasa kan..

tapi sapa2 yang suka mee udang insyaAllah tempat ni sesuai la kot.. berdasarkan rating yang diberi kengkawan yang gemar ke sini.. Alamat?? aku x tau la alamatnye.. tp cuba la korang google mee udang banjir kuala selangor.. InsyaAllah jumpa la nanti adress ye..  ok itu je nak share.. bye
Post a Comment