Post Terkini

Tuesday, June 25, 2013

jerebu oh jerebu

jerebu kali ni mengingatkan aku masa study uitm 2005 dulu.. almaklumlah ftmsk atas bukit. lagi2 masa tu aku ngan beberapa org kawan jln kaki je kalau nk g kuliah.. almaklumlah delima ngan ftmsk xdelah jauh mana.. Dipisahkan oleh kolam renang dan tangga yang sgt tinggi.. Tp kalau dah biasa, 5 minit pun sampai.. Cuma berpeluh sket la smpai kelas.. Huhu.. Ingat lagi masa tu kalau naik tangga tengok pemandangan rasa macam "Ya Allah, selamatkanlah Malaysia".. Mmg x nampak apa langsung.. Hari2 cakap kat kawan dh macam darurat je.. Kulit aku yang halus mulus ni pun dah gatal2.. Jerawat naik mmg banyaklah.. Terasa la muka ni mmg x bersih.. Mmg hari2 la perbincangan bila la uitm nak bagi cuti.. Iyelah, kalau tangga paling bawah tgk tangga paling atas nk ke ftmsk tu pun x nampak, mmg teruklah masa tu kan.. Cuma masa tu xdela tau apakebenda ipu tu.. Yang tau jerebu teruk.. Smpailah satu saat, time kitorg ngah tutorial, sekaliada announcement mengatakan cuti serta merta.. Apalagi, bukan setakat kitorg je, lecturer pun terus angkat beg balik.. Mmg x tahan la masa tu.. Bau asap punyala kuat.. Tp aku x baliklah rumah mak abah..sebab diorg duk kelantan masa tu.. Duk bercuti rumah akak aku seksyen 20.. Azabnya Allah je yang tau.. Mmg dalam rumah pun kabur.. Aku ngan akak aku siap buh air dalam besen letak kat ruang tamu lagi.. Biar asap tu kurang sket.. Tp jerebu kali ni aku rasa x teruk sgt cam dulu.. Mungkin sebab rumah tinggi atau memang rumah ni bertutup je x nak bagi udara masuk.. X sangguplah nak bukak tingkap, tapi udara pun x segar.. Baiklah berkurung je kan.. Sek kat s.alam pun cuti emergency sebab ipu meningkat berbanding semalam.. Itupun nyaris2 dah g sekolah..sib baiklah ada member tepon kata cuti.. Alhamdulillah.. So kepada yang bekerja tu jaga kesihatan anda ye.. Kami para cikgu ni bercuti sebab pelajar2 je.. Dah nama pun cuti berganti.. Kalau pelajar je yang cuti, cikgu tak, sapa plak nak ngajar diorg hari sabtu nanti kan
Post a Comment