Post Terkini

Friday, October 7, 2011

Budget 2012

Aku sgt pasti semua kakitangan awam mcm aku ni berdebar2 nak tunggu kul 3pm nanti.. menantikan pengumuman budget 2012 oleh Pak Najib.. yang pasti budget yang ditunggu2 adalah berkenaan gaji dan bonus..adakah menggembirakan atau mengecewakan.. banyak sangat rumors tentang gaji dan bonus ni..
  • ada kata dapat bonus n naik gaji...yang ni syok la..dua2 pun naik
  • ada plak kata salah satu je dapat..kalau salah satu je,aku mmg vote gaji la naik..kalau takat dapat bonus, apa pekdah nye..seminggu pun dh abis..
  • owhh kenaikan gaji ada kata kakitangan sokongan naik sampai 40%.. ataupun gaji minimum diorg akan naik jadi RM1500...hehe seronok la korang kan.. tp gaji 41-52 kalo x silap naik 15% je..huhu..dlm Rm 300..huhu..tp syukurla..banyak gak tu..
  • tapiiiiiiiii..ada tapinya...kalau naik gaji elaun cola akan dihapuskan...apa kess... ibarat dapat gaji yang sama je..sebab elaun cola pun rm300..tambah tolak sama je la dapatnye.. (sama gak la ngan kes maternity leave haritu).. yg ini aku x happy la even gaji naik pun
  • pendek kata, kerajaan pun pandai memanipulasi.. pada aku apa yang patut, elaun keraian utk bos2 yang patut dipotong.. x payah ulas, tp rasanya ramai yang tahu..cuma sedikit je bos2 yang jujur dalam penerimaan elaun keraian..
**tp kalau kenaikan gaji, selalunya harga barang pun naik, kesian la pada org2 swasta yang keje company kecik2, org2 kampung yang keje sendiri..harap2 golongan ni x dilupakan..**

1 comment:

AnneRaini said...

huwarghhh takutttt...takut kecewa cam thn lepas..beria rumours kate ada bonus tp last2 nan hado jah..huhuhu