Post Terkini

Wednesday, July 9, 2014

pulut x jadi

alkisah, aku memang tak pernah tanak or kukus pulut.. pernahlah sekali.. itupun secara tak sengaja masa darjah 3 ke 4.. masa tu nk masak nasi ,sekali tgk bila dah masak rupa2nya aku tanak pulut..hehe..
so cite hari ni, kawan sekolah bagi lempuk durian.. puasa2 kan teringin macam2.. so keteringinan aku ialah nk makan lempuk ngan pulut.. kebetulan yang sama, kawan aku ina pun teringin bende yg sama.. so dia suruh aku masak n nanti dia amik kat rumah..

so tanya dia camne nak masak.. kengkonon aku nak tanak je.. sebab pengukus sume dalam kotak malas nak selongkar..hahaha dia kata mcm masak nasi.. aku pun on je.. sebab tgk mak masak pun cam gitu.. 

tapi tapi tapiiii... apsal pulut aku jadi lembik ekk..confuse sudah.. memang fail la.. ke teknik aku salah..hehe.. mmg x boleh pakai la bini krul ni.. last2 wassup ina ckp pulut x jadi..huhu..

aduiii.. kesimpulannya aku kena berguru la cara nak menanak pulut..belajar ngan mak ler..hehe mau kna gelak ni nampak gayanye ngan my sibings.. hehe.. fullstop
Post a Comment