Post Terkini

Thursday, May 16, 2013

tanda-tanda dah meningkat usia

umur dah nak jejak 29.. kalau ikutkan tahun depan dah 30-series..peras
an muda ke tua? hakikatnya aku rasa makin tua dah atas sebab dan faktor dibawah

1) suka makan manis-manis..
hasil perbincangan ngan kengkawan, mungkin ni adalah faktor peningkatan usia.. sebabnya dulu su4a sgt makan yang masin2, tp skrg ni kalau x dapat yang manis2 mcm tak syok je.. lepas makan nasi mesti terbayang kek, banana split ker atau pavlova.. perghh memang terbaik la.. kalau jajan dah x bape nak layan..tp en suami layan plak, patut org cakap umur dia baru sweet 21.. jeles i tau

2) cepat penat
dulu naik tangga turun tangga bukan main laju lagi..skrg ni termengah-mengah tersemput -semput..alahai.. masuk kelas mesti amik nafas dulu.. apakah??

3) penampilan
kalu sebelum ni pergi sekolah walaupun x bergaya tudung tu tetap nak  kemas.. pakai brooch kiri kanan..tp masuk 2013 nan hado.. lantak pi la apa nak jadi.. tp kalau kuar ngan en suami masih seperti dulu cuma kadang 2 terselekeh la juga..hihi

4) kurang makan..
sebelum ni amik nasi bukan main banyak lagi. dah kenyang pun boleh tambah.. tp skrg harus kurangkan pengambilan ye.. kalau tak jadi ular sawa la jawabnya..tp yang pelik, berat bertambah plak.. ohhhh tidakkkkkkkk...

hmm tu je la kot..simptom2 masih sket.. tp xboleh leka.. kena tambah banyak bekalan lagi untuk hari tua.. lagipun ajal maut kita tak tau kan.. Ya Allah bersihkan hati kami, jauhkan kami dari alpa, hindarkan kami dari takbur sesungguhnya Engkau lebih mengetahui.. Amin

Post a Comment