Post Terkini

Wednesday, September 24, 2014

#Trip family : Air Papan, Mersing (Finale)

Hari terakhir.. Kami nak balik dah.. Sebelum balik, pagi tu jalan2 dulu cari makan.. Sebahagian nye masih ketiduran dirumah termasuklah en suami..






Nama gerai ni aku x ingat.. Tapi banyak je gerai tepi jalan.. Kengkonon nak beli ikan2 segar dari jeti.. Kalau rezeki dapat ketam memang terbaik la.. Malangnya bila sampai jeti, nelayan tak balik lagi pun.. Pukul 12 pm baru diorg sampai.. Iyelah masa tu air tengah surut, camne diorg nak sampai ke jeti kan.. So penyudahnye kitorg balik terus la..

mancing, air papan
Abah sempat lagi g mancing tu..Tapi dapat ikan kecik je katanya..
Sementara tunggu check out, kitorg sume bersiap2 la mengemas apa yg patut.. Berhajat gak nak mandi laut sebelum balik tapi takde sapa pun yang layan.. Huhu sedihhh.. Balik shah alam boleh plak en suami complain..  Ada dia ckp perangai cam budak2.. X cukup2 ke mandi laut.. Sabar je la.. Dia x tau agaknye bini dia ni ngan stress.. Mandi laut ibarat terapi minda kot pada aku.. Haishhhh..

Ok bila semua dah ready, kitorg pun bergerak pulang.. Singgah kejap kat pekan Mersing beli ole2 makanan laut plus keropok lekor.. Keropok lekor dia sedap gak. Tak lari sangatla rasa dari keropok terengganu.. Ala.. aku rasa mostly org mersing pun asal pantai timur gak.. dari loghat diorg bercakap la kan.. Abang aku pun cakap gitu.. Yang mana kerja nelayan la kan.. Asal Johor pun mesti ada kan..Dh dalam negeri Johor kan.. Gambar takde, sebab teruja nak membeli belah... teruja la sangattt. Pendapat aku sini mahal banyak la dari pangkor..

Perjalanan balik pada aku sekejap je.. Tau2 buka mata.. eh eh dah sampai bandar kluang.. Hahaha memang terbaik la..


Nak singgah sini, tapi penuh plak..Sudahnye kami direct terus ke Batu Pahat.. Rumah angah n kak su
Sebelum sampai ke batu pahat, singgah kejap ke ayer hitam.. Menjenguk2 apa yang boleh dibeli. Tapi xde beli sangatla sbb bonet kete dah penuh kan.. Kalau kosong mau kitorang perabih duit lagi kat sini..
air hitam, batu pahat
Driver saya yang berkaliber.. Pakai baju air papan lagi. Memang kitorg kalau pergi memana beli tshirt tu satu kemestian
Me.. Haa perasan tak..Gambar2 aku dari entry2 yang lepas sume tudung yang sama.. Dah ku kata, iron x disediakan.. Tp jangan risau, tudung tu I basuh tau.. Tapi adala caranye.. Sapa yg pernah duk asrama tau la kan.. hehe
Habis berjalan, terus gerak ke rumah kak su.. Lepak2 kejap.. makan2 kejap.. Pas asar baru kitorg balik Shah Alam.. Perjalanan balik?? Azabb wehh.. jem gile.. Sebelum senawang dah jem.. kalau x silap akula. Iyela masing2 pakat nak balik KL kan pas cuti merdeka 3 hari.. Sampai rumah kul 11.30 mlm lebih kurang.. mandi2 dan pengsan.. Esok nye sekolah.. Sangapppp.. Tamat sudah trip family kami.. Percutian singkat tapi meaningful..  :)

1 comment:

AnneRaini said...

aku cuti merdeka tu gerak malam...dlm kul 8 lebih grk. kul 12.30 gitu smpi..jem sikit ah.