Post Terkini

Friday, December 16, 2016

TTC : Akupuntur

Assalamualaikum.. Lama rasanya aku tak cerita pasal TTC kan.. Iyelah lepas kejadian menyakitkan hati 2 tahun lepas terus rasanya perasaan untuk TTC mati.. Pada aku kalau ada rezeki adalah.. Kalau xde jom jalan-jalan.. Perasaan aku masa tu memang kosong bila bab anak.. Orang cadang itu, cadang ini aku OK kan aje.. Malas nak amik port.

Alhamdulillah, akhirnya Allah kurniakan  syurga kami Nurul Amirah disaat aku dah tak pikir tentang anak dan tak mengharap langsung.. Barang-barang baby pun semua aku dah sedekahkan pada kengkawan ngan adik beradik.. Even en somi suruh simpan pun aku x mau.. Tetap aku bagi kecuali satu iaitu stroller.. Haha itupun sebab diorg tak nak amik, besau katanya x muat kete.. Hehehe.. Sedang elok habis semua Alhamdulillah Allah berikan syurga kepada kami.. Betullah seperti yang dijanji..Hanya Allah tau bila kita bersedia dan dia jugala tau bila masa yang terbaik untuk kita..

Berkaitan TTC lepas dapat Mira harusla dah tak terpikir untuk TTC kembali.. Ialah sibuk sangat dengan si comel.. Cuma berkaitan dengan penyakit aku,, masalah angin dalam badan makin kroni.. Kalau dulu setiap kali period senggugut yang aku kena boleh tahan lagi.. Tapi sekarang aku panggil senggugut angin.. Kalau lambat atau salah makan, nak nak time period memang mendapat la.. Rasa macam ada angin sangkut kat ari-ari.. Azab dia nauzubillah.. Memang menangis..Time mengajar pun aku tak boleh bangun..Sampai menangis depan budak2..

Sampailah ada ustazah kat sekolah cadangkan aku buat akupuntur dengan biras dia.. Alhamdulillah memang nampak perubahan yang memberangsangkan.. Dia kata aku sakit tu bukan sebab apa.. Tapi disebabkan oksigen tak sampai ke otak.. Iyelah akukan ada endometriosis.. Adhesion pun banyak..So saluran darah tu jadi sempit.. So dengan akupuntur dia tolong buka balik saraf2 supaya oksigen dapat gerak dengan lancar..

Alhamdulillah.. So sekarang ni nak kena scan berapa besar cysts yang bermaharajalela dalam perut ni.. Kalau tau bape cm senanglah dia nak buat rawatan yang macam mana..Aku plak bila sebut nak scan tu macam fobia plak..tak mau terima kenyataan kalau besar.. Apapun lepas check baru boleh jumpa k.zi.. K.zi akan ubatkan dulu sakit aku barulah proceed dia proceed untuk rawatan fertility plak.. InsyaAllah kalau ada rezeki aku ngan somi adalah, tapi andai kata rezeki kami dengan Mira sorang pun aku redha.. Alhamdulillah :)

No comments: