Post Terkini

Thursday, August 11, 2011

Rezeki

Alhamdulillah tahun ni tahun ke3 berpuasa sebagai isteri orang.. Tahun ni juga banyak berita2 baik untuk saya dan suami.. kami capai target beli rumah, suami dapat naik pangkat dan beberapa kali kenaikan gaji.. saya lulus induksi dan skrg sedang berkira2 utk rumah kedua..Alhamdulillah saya bersyukur untuk semua itu..

Cuma sehingga hari ini masih tertunggu2 rezeki yang satu itu.. Iye, selalu en suami akan baca blog ni dan dia juga akan pantau apa yang saya tulis.. apa yang dirasa x sesuai akan disuruhnya ubah.. sebab tu jarang rasanya blog ni cerita tentang luahan perasaan.. iyela, orang lain nk baca kan.. macam x elok plak nak cerita kisah2 sedih..huhu

sehingga hari ini, masih seperti ini,,masih berdua..belum bertiga..setiap kali bendera merah berkibar hati ni pasrah je.. walau tak separah awal usia perkahwinan, tp di sudut hati tetap terhiris.. tapi tetap rasa diri ini masih disayangi.. Buktinya.. setiap kali saya sedih mesti akan terbaca ayat2 atau surah2 yang membuat diri ini tersedar.. ataupun kisah2 yang membantu kdiri lebih kuat.. alhamdulillah..

cumanya, penantian itu satu penyeksaan kan..semua orang pun x suka penantian..tp saya percaya masa saya akan tiba cuma waktunya belum pasti.. mungkin sebab rezeki saya yang lain lebih mudah utk dicapai.. jadi saya diuji utk yang ini.. sementara menanti zuriat sendiri dapat juga bermanja2 dengan anak buah..xpelah..lagipun walau usia perkahwinan bakal menginjak 3 tahun, tp hakikatnya saya baru melalui 4 period cycle..so ibarat pengantin baru la kan..hehehe sampaikan cikgu sekolah pun ada tersilap ingatkan kami pengantin baru..kira ok la tu kan..
apapun minta kawan2 doakan saya dapat rezeki yang satu ni ye..yang sangat dinanti oleh semua pasangan.. amin


Post a Comment