Post Terkini

Friday, March 16, 2012

Ayamas


Sedap tak? Sedap tak? Satu ekor kot en hubby beli.best giler.. Tp mustahilla dapat abiskan dalam satu hari kan.. Ni semua gara2 temankan abah g giant la semalam..terus mengidam nak makan ayam panggang..orang puasa katakan..so rasa hati perlu ditunaikan..alhamdulillah..hehe. So smlm berbuka makan ini jela tambah ngan nasi yang diperisakan kiub ayam.. Ala2 nasi ayam la konon2 nye.. Tp hasilnye mmg tercekik la nk mkn..mana tak nya setakat nasi ngan ayam..xde langsung jenis kuah2.. Sup contohnya,.sebab alasan malas n penat..tp xkisahla..nasi tu syarat je..yang penting ayam tu..

So disebabkab hari ni x berpuasa atas alasan en suami " nanti sape yg nak abis ayam banyak2 tu" hasilnya pagi ni bekfes nasi ayam..x pg sgt la..dlm kul 10 lebih..pepagi tadi makan cucur lemak manis adabi je. So tacap2 sket ayam tu..ketuk2 sket dada dia biar sebati ngan perisa madu, sos ngan kicap untuk digoreng sekejap.. Pastu buatla sambal ngan kicap, tak terlupa sup nye sekali... Jadilah nasi ayam.. Nasi dah tentulah nasi semalam kan... Pastu my sis dtg diorg plak mentekedarah ayam tu.. so abis la ayam yang kuidam2 kan...

**gara2 hari ni x berpuasa makanya ada lagi satu hari yang harus diganti**
Post a Comment