Post Terkini

Thursday, October 30, 2014

Omizu : Portable Sauna in the house

Berkisar entru pemeriksaan kesihatan di sini , deepavali hari tu pihak omizu datang ke rumah. Perkhidmatan sauna percuma. Memang best la dapat sauna di rumah. Jimat pun jimat. Rm50 untuk 3 orang. Setiap seorang dalam 15-20 minit.

Untuk aku yang tak pernah bersauna ni, memang sangat best la.. Rasa syok je duduk dalam tu. Along aku cakap, sauna dia selesa. Selalu tempat-tempat yang dia pergi semuanya tak tahan. Duduk 5 minit rasa cam lama je. Dia banyakla experience.. So memang dia kata yang ni the best. Dah duduk rasa cam tak mau keluar. Haa yang itu feel cam aku rasa gak. Maybe sebab suhu nya antara 35deg -45 deg sahaja.

sauna
Kemain excited along.
So lepas sesi penerangan bagai, along decide nak beli. Aku memang nak gak, tapi kewangan memang tak mengizinkan langsung. Harga pun 4k.. Tapi kalau masuk member 2k++.. So along beli la, sebab dia kata memang dia nak beli lama dah.. Okla tu kan.. Boleh menumpang sekali.. Lagipun yang ini portable sauna. Boleh bawa ke mana-mana.
portable sauna
Yeayyy.. hak milik sdn.bhd
Lepas diorang balik, aku ngan along sambung bersauna semula. En suami tak join dah, sebab penat katanya. Haa bila bersauna ni, ibarat ko berjogging 10km. Berapa ratus ntah kalori yang terbakar. Tapi memang penat gila kau.. Kitorang hari tu pas pukul 8 terus terbongkang. Pastu aku laki bini bangun kul 12 isyak then perut berkeroncong. Makan maggi le kami malam tu..

Oh ye, yang gambar first tu takde penutup muka sebab trial je kan. Yang beli adam dia kata untuk kecantikan. Kira sauna muka sekali, kalau tak nak pakai pun takpe.

Ramuan untuk sauna pun mudah je.  Halia, serai, limau nipis/limau purut, ngan daun pandan. Itu yang basic, Kalau ada problem apa-apa, dia ada bagi senarai tambahan untuk ditambah dalam ramuan. Yang paling best, sebab dia portable sauna. So lepas ni kalau nak balik kampung ke, bolehlah bawa sauna ni. Suruh mak ngan abah bersauna. Biar bakar kalori sikit. Hehe. Ada yang berminat ker?? Meh sini kitorang caj Rm 15 untuk 15-20 minit. Tapi bahan-bahan sila bawa sendiri la ye. Hehe.. Haha promote pula ye.. Oklah cukuplah setakat ni.. Bye

5 comments:

sweet tooth said...

lamanya i x bersauna...dulu ada portable sauna ni...lepas pindah, x ingat dah simpan kat mana...nak bongkar blik stor umah ni carik la... heheheh

AnneRaini said...

pergh best tu sauna tp harga die mahal..huhu

muzai said...

sweet tooth : bongkar jangan tak bongkar..

Anne : meh sini datang rumah aku.. :)

misznina said...

ni nak tanya kita baru beli, memang berbaloi ke kita beli.saya tanya jew.takut terpedaya

misznina said...

ni nak tanya kita baru beli, memang berbaloi ke kita beli.saya tanya jew.takut terpedaya