Post Terkini

Monday, June 20, 2011

Happy Birthday Abah.. Selamat Hari Bapa

Entry ini khas untuk abah..

Selamat Hari Lahir Abah.. Selamat Hari Bapa.. hmm semalam 19 June hari istimewa buat seseorang yang bergelar abah dalam hidup saya.. dan hari ni plak 20 June ulang tahun kelahiran
abah yang ke 58.. hmm dah 58 dah umur abah.. bermaksud dah 27 tahun saya mempunyai abah.. separuh dari umur abah melihat anak2nya membesar, berkeluarga.. sayang abah..
masa kami adik beradik kecil, abah yang bertungkus lumus mencari rezeki untuk kitorang sefamily.. mak pulak bantu abah dalam hal2 menguruskan rumah tangga..

Secara jujur, saya memang tak rapat dengan abah.. mungkin sebab masa abah banyak dihabiskan di luar kot.. owhh abah memang komited dengan keje.. kadang2 smpi 1-2pagi kat pejabat.. abah keje ngan FELDA.. pagi msuk ladang, belah petang masuk ofis.. owh,, sambung kenapa saya x rapat dengan abah, sebab yg paling utama, abah tak banyak cakap.. abah jenis diam je apa anak2 dia buat.. tp sampai satu tahap bila dia kuar suara sume adik beradik kecut perut..

tapi abah ialah pendorong utama untuk saya belajar dan capai kejayaan.. abah memang jarang dapat berbual ngan anak2.. tp bila kami bersama2 dalam kete, x kisahla kalau nak balik kampung atau hantar ke asrama abah mesti gunakan masa sebaik2nya untuk nasihat kami adik beradik.. kadang2 terpaksa pura2 tdo sebab x nak dengar nasihat abah.. tp padahal dengar, cuma tak nak kena soal dengan abah...so knala buat2 tdo.. bila nak study pula, saya sgt2 bersemangat bila abah ada kat umah.. tengah2 tengok tv, bila dengar motor abah balik terus buka buku baca buku.. tp saya x main2 macam adik2 lain.. saya memang akan study...

Abah pun tak pernah tunjukkan kasih sayang dia pada saya.. Sampaila masa saya nk PMR, abah hantar ke stesen bas.. Abah usap kepala saya, abah kata study rajin2.. Ya Allah, syahdunya masa tu.. dalam hati kata " owhh abah sayang aku rupanya".. dan perkara ni saya cerita pada mak.. dan barulah saya tau, abah sayang pada anak2 cuma abah x tunjukkan je..

hmm banyak nye nak cite pasal abah.. cuma satu yang pasti, semakin lama abah semakin pandai menunjukkan kasih sayang pada anak2.. masa saya nk tunang, masa kawen sampai sekarang.. setiap saat abah tunjuk kasih sayang adalah moment yang terindah dalam hidup..

dan setelah kawin perasaan rindu pada mak ngan abah sangat membuak2... sayang abah,sayang mak..

Post a Comment