Post Terkini

Monday, December 13, 2010

cuti2 last weekend


Hai blogger..baru lepas pulang dari kampung n9.. hari jumaat lepas kitorg bertolak..tp sblm balik n9 singgah ke bukit rambai, melaka dulu.. nk menjemput family abg man n anak2 acik ikut sekali ke n9.. owhh knp abg man ikut?? saje je..nak ziarah uwan yg sdg terlantar.. anak2 acik plak saje kitorg laki bini nk bawa jenjalan kat shah alam..tp jalan waktu malam jela.. siangnye busu diorg kna keje..hmm myb g ICT n KLCC je kot..iyela mlm bukan buat apa pun..

owhh gambar kat bawah ni si angah.. suh amik gambar dia beraksi guna pedang..
Hmm masa kat n9 bawa budak2 ni g mandi kat Jeram Serting Ulu.. daku pun dh lama x pergi sana.. sekali tgk air dah cetek dah..keroh pun ada.. tp bdk2 bukan pikir apa pun..yang penting melompat terus terjun masuk air.. lagi2 si Apis..dh x pandang kiri kanan lg dah..huhu..tp dia mandi kat air cetek la..dh namanye budak2
kan..br je 3 thn.

hmm macam2 la..tp yg kecik2 sume pakat minta tolong busu dia.. nk berenang kat tempat yg agak dalam la kononnye..tp mesti dengan busu..bergilir2la busu diorg membantu.

ok ni ada gambar sket kat Jeram tu..

si apis tak sudah2 cakap macam ni " kakak, kakak..amik gambar apis cepat" pastu apalagi diapun amik pasir duk tabur kat bawah..tp pasirnye x nampak la dalam gambar ni..

en husband request nak bergambar ngan nazrul..masa ni si nazrul dah gigil2 dah sejuk..tp gambar punya pasal..layannnnn aje

apis sebelum kejadian melucukan
hmm apis dalam gambar nampak sk
et baik dia..kalo tak
nakal nye bukan main..kalo kna marah dia sengeh je..haa nak tau tak, otw nak turun ke kolam dia bgtaula.." alamak sakit perut la" pastu daku cakap la gini " tandas jauh la..nanti dah turun gtau busu eh" pastu dia pun senyap je..iyela, daku ingat maybe xdela sakit sgt.. dah turun tu, apalagi main air semula la dia ngan sepupu2 dia.. siap suh berhenti main ajak tukar baju boleh plak dia patah balik..
dan bermula la kisahnye:
si Kak Zal ngah nyalinkan pampers anak dia.. pastu angah datang..mintala tolong
k.zal: angah, tolong basuh selipar m
ikail
angah: kat mana??
k.zal: kat kolam tu
pastu setel basuh selipar..semuanya dalam keadaan baik..sampaila..
k.zal : busuk la kat sini
daku: hmm aahla..busuk..bau taik pun ada.. (masa tu ngah tukar baju si Nazrul)
pastu xlama kemudian kak zal cakap lg..
k.zal: ishh busuk la..
daku: aah, tak tahan la bau dia..(sam
bil bukak kan suar si angah)
sekali nampak ada warna kuning pekat kat suar angah..tp ingat luntur warna ke apa.. tp bila K.Zal ulang lg ayat yang sama terus daku tanya angah
daku: angah berak ker???
angah: angah tak tahan..angah berak la...
hahaha.. terus terdiam kat situ..pastu minta busu dia basuk kan kat bilik air..huhu apalagi kelat la muka en.hubby..tp kena kerah jugak ngan daku n k.zal..sblm tu dia nk cabut je..suh dia basuhkan suar si angah terus dibuangnye.. sabar jela..tp nk buat cmne..en. hubby kan anak bongsu..maybe x biasa la bende2 mcm ni..xpe2, pelajaran pertama utk menjadi ayah..hahaha..
angah angah..nape la gtau dh x tahan... tp yg bestnye kan..angah ni selamba je..xde pun nak nangis ke apa..sepupu2 duk ngejek pun dia boleh buat dek je.. hmm dia kata dia buang air besar tu masa ngah cuci selipar mikail..agaknye dah menyangkung, tu yg terkeluar terus kot.. busu dia pun gtau, kat dalam toilet pun dia membuang lg..

kat bawah ni, gambar busu duk memandikan anak2 buahnye..

haa.. kat bawah ni gambar apa pulak??
si Faiz ngah berkubang la..apalagi..huhu.. hmm dulu tempat ni kolam ikan.. tp air dh kering..n baru lepas dibersihkan segala rumput2 yg panjang oleh abah n maluh.. ntah macam mana, si faiz boleh terjatuh plak..apalgi, penuhla badan ngan lumpur..

en.suami lagi yg membantu..sempat lg buat peace..hehehe


ok yg ni kat Teluk Kemang..otw nak balik S.Alam singgah PD.. nak anta periuk nasi kat adik..so singgah la makan..mandi2 kali ni xde ok..
gambar si Angah tengah merajuk..nk beli layang2..tp Busu dia x bagi..


comel je dak 2org ni bergambar..

mak usu pun nk nyibuk gak..busu apalagi..snap satu pic mak usu..

ok..sekian saje..bersedia utk aksi2 seterusnya budak2 ni kat umah busu n mak usu..

Post a Comment