Post Terkini

Monday, March 14, 2011

Masa depan kami

Di sebuah hulu kampung terdapatlah sepasang adik beradik bersama sepupu mereka sedang mengenang untung nasib di kampung halaman sendiri. Apakah akan terjadi kepada mereka 20 tahun dari sekarang.. Ultraman kah?? Ben10 kah? Barbie kah?? atau doktor? grafik designer? lecturer? dan sebagainye...sambil2 merenung nasib diri...

Umar: Hmmm bila la aku nak besar ni.. boleh beli kereta besar macam papa.. jadi budak kecik asyik2 jadi ultraman je.. x mencabar langsung..
Zahrah: Kalo dapat patahkan palang ni best gak.. dapatla terjun kat bawah ni.. best best...

Umar : alamak, atap bocorla plak.. nak kena repair ni..
Zahrah : Nanti dah besar nak jadi lecturer la macam mama..boleh ajar abang umar cara2 nak baiki atap...alamak..best nye tengok orang gi jeram.. boleh mandi2.. kak aisy, jom gi jeram..
Aisy : mana2..jom2 kite ajak atok..

Aisy: Zahrah, tunggu dulu.. akak nak interprem ni.. acik tangkap gambar la.. manala tau dapat masuk blog acik..leh glamor jap..
Umar: Ngengada la akak aku ni.. asal nampak je camera mula la melentok...malas nak layan..

Lakonan : Umar, Zahrah, Aisy
Lokasi : Kg tercinta
Masa : Hujan renyai2


Post a Comment