Post Terkini

Saturday, January 15, 2011

Melayan tetamu sebaik-baiknya

baca entry dr fashya kejap td. yeaa mmg betul2 sgt setuju dgn kenyataan dia.. kalo nk tgk tuan rumah mcm mana, tgk pada dapur n tandas dia.. ok.. tp bukan nk smbg entry dia..

en suami kata kalo tetamu dtg kita kna layan dia ibarat raja.. ok itu saya x kisah.. tp kalo tetamu dtg, then bila lg 2 3 minit dia nk smpi baru en suami korg bgtau korg, apa perasaan korg ek?? hmm maybe ada yg x kisah.. tp sy mmg sgt2 kisah.. lg2 kalo rumah dlm keadaan tunggang langgang penuh dgn segala mcm fail n buku2..wayar2 laptop berselirat.. (saya buat keje kat ruang tamu).tak ke tensen kita nk mengemas.. lg2 kalo badan dlm keadaan penat x ingat.. lepas tu plak kalo nk minum air kna jerang dulu kan.. dah satu hal nk menunggu.. dh banyak kali ingatkan en suami kalo ada member2 dia nk dtg gtau la awal2.. boleh la saya mengemas apa yg patut..siapkan apa yg patut.. tp dia selalu bgtau last minit.. arghhhh rasa nk menjerit je.. seriusly cakap, selalu kalo awal2 bukak sekolah mmg 3 4 kali ganda busy.. kalo kemas rumah pun ala kadar je.. ni pun baju dah 2 round basuh x berlipat2.. nak tambah 3rd round lg.. kalo ada maid okla jugak.. tp x mampu le nk bayar.. so sengsorang jela buat keje umah.. eh dh melalut la plak.. tp saya nk tekankan di sini, saya x suka kehadiran mendadak kurang dr setengah jam.. kalo en suami baca please take note ye..


Post a Comment