Post Terkini

Thursday, January 20, 2011

Ayam masak asam pedas


asam pedas.. hmm selalu org letak ikan tp kali ni saya letak aym.. hmm resepi ni sy knal sbb along penah masak dulu. masa tu pelik juga.. ada ke ayam masak asam pedas.. x penah di buat org.. tp itu dulu, skrg dh melambak2 dah menu ni kat kedai..lagi2 kalo menu utama diorg asam pedas.. cuma ada beza sket bila masak asam pedas ayam.. kuah dia mesti lebih pekat sket dari kuah ikan(asam pedas).. kalo tak kureng la sket kenikmatan nak makan tu.. apapun, yg paling sedap masak asam pedas dlm my family of coz la my sister in law.. xleh lawan la..mana taknye asam pedas kan masakan utama org johor.. my SIL org batu pahat..duduk pun kat B.pahat.. kalo x sedap masak x taula nk cakap ape kan..dh nama anak jati johor.. mcm saya ni, lemak cili api tere la nk masaknye..
owhh lupa plak org melaka pun terer gak masak asam pedas.. especially my biras.. wife abg man.. selalu kalo g umah dia menunya mesti asam pedas.. mak tam pun sama gak.. asam pedas.. dia kata anak2 suka makan.. apapun mmg diorg bertiga ni masak sedap.. cuma wife abg man a.k.a k.nor kata yg dia buat tu asam pedas melaka.. tp xkisahla 3 org ni mmg superb la bab2 asam pedas... sumenye asal johor gak.. hidup org JOHOR!!!


Post a Comment