Post Terkini

Sunday, January 12, 2014

Tips: Entry post ada dua?? Penyelesaian??

Terjadi lepas aku tukar layout template aku. Terpaksa tukar sebab layout lama duk keluar warning virus JS/Clicker.. virus auto click.. so macam tak sedap plak nengok nye.. lagi2 kawan aku pun dah gtau.. Kang x pasal2  xde yang sudi nak menjengah..

So lepas dah tukar layout, satu problem plak timbul.. Entry yang aku post jadi double plak.. Apa masalah ntah.. Gigih aku mengoogle.. Alhamdulillah jumpa penyelesaian..

So kepada sesiapa yang terjadi perkara sebegini, meh aku ajar..

Korang g DESIGN->LAYOUT->EDIT HTML

TEKAN CTRL+F serentak

cari kod ni  <b:widget id='Blog2' locked='false' title='Blog Posts' type='Blog'/>

Bila dah jumpa, korang highlight je semua kod ni macam ni 

<b:widget id='Blog2' locked='false' title='Blog Posts' type='Blog'/>'

pastu tekan delete. Lepas tu korang preview lah dulu.. kalau ada kesalahan dia akan bagi warning.. Kalau tak boleh save. Aku buat ni pun try error gak..  Banyak dah tutorial yang aku try. tapi yang ini juga menjadi. Owhh ye command ni kalau korang g jump to widget pun boleh. Cari blog2 nanti dia kan terus bawa ke kod yang dikehendaki. 

Yess baru senang hati nak buat keje lain. Hahaha blog no 1, keje sekolah no 2. Takpe esok aku siapkan. Janganlah risau. Cuti2 ni memang satu hari aku peruntukan untuk aktiviti sendiri :)