Post Terkini

Tuesday, May 31, 2011

Balik kampung

yeayy cuti sekolah sume org balik kampung.. daku pun balik gak tp xdela berminggu cam orang lain.. nak buat macam mana.. en suami keje.. terpaksa la si isteri ikut.. syurga kan di bawah tapak kaki suami dh bila kawen.. so perjalanan yang sepatutnya setakat 2 jam lebih telah bertambah2 jam nye.. mana tak nye, smpai kat pajam kete husband bunyi teruk.. rasa nak terbarai je segala komponen kete.. last2 g hantar kedai.. check punya check, sekali tayar belakang belah kanan longgar..

hmm daku tak berapa paham istilah kereta ni.. tp apa faham, bearing problem.. masa nak bukak 'pinggan' ke apa ntah x boleh.. dah jammed katanye.. terpaksala mekanik tu pergi kat bengkel lain nk pinjam alat utk kuarkan pinggan tu.. owwhh bende ni letaknye kat tayar.. diorg tanggalkan tayar dulu baru cabut.. selalu kalo xde masalah senang je nk kuarkan..tp sebab dah jammed amik masa lebih kurang 2 atau 3 jam nak tanggalkan.. sakit punggung den yang x berapa nk berlemak ni menunggu..huhu..

akhirnye sampai serting dalam kul 9 lebih.. bayangkan dari 2.00 bertolak smpi kampung kul 9 cmtu... berapa jam tu..huhu

Bila sampai kampung.. diorg sume ngah masak2.. masak ayam bakar n sotong.. huhu.. abah n pakcik2 ngah makan.. lauk lebih kenduri.. sedara hantar.. tapi x berapa nak berminat sgt.. so xdela nak amik gambar bagai..tp gambar kat bawah ni memang menggoda anak tekak i... tekak mat salleh la konon...

salad made by my sis.. k.lang

ayam bakar n sotong bakar.. rasanye rempahnye pun dr k.lang jugak.. nak buat mcm mana kan.. dia memang chef dalam family kami

owhh pas tu ada acara potong kek... sempena kelahiran mak n abah.. boleh juga dikatakan sempena sambut hari ibu dan hari bapa... iyela mak lahir bulan 5, abah plak bulan 6.. sesuai sgt la tu.. suka tengok diorang.. hehe mak ngan abah sekarang dh pandai gosip tau..hehehe suka suke..

ni la hadiah nye.. dibeli oleh my sis..along.. original from secret recipe

masing2 mestilah ecxited kan dengan kehadiran baby baru.. i tell u.. ini budak kan... aiyoooo... kuat melalak tau... bangun2 terus nangis.. naik volume 5 terus...

encik2 biras a.k.a menantu2 emak n abah ngah buat mesyuarat tingkap

budak garang excited dapat hadiah dari atuk... suka la tu dapat pau atuk.. smpi nak mandi pun bawak benda alah ni..

tengokla tu khusyuk betul

abang umar join sekaki...

tengok, dia pun khusyuk juga.. kakak, kakak aisy mana??

kakak aisy haruslah dengan princess nye..dia nak main mainan adik dia pun x boleh.. siap si adif kata " akak kan dan ada princess, main je la yang tu".. huhu kedekut sungguh la..

en suami bersantai baca paper..

ok, acik nak balik.. haruslah bergambar dengan anak buah kesayangan..tengokla tu siap duduk atas mainan diorg lagi.. mana tak nye, kalau tidak si umar tak mau layan bergambar...

hmm sebelum balik s.alam singgah ke PD.. nak hantar balik ke politeknik.. alkisah, nak balik ke s.alam ni pun dugaan betul.. bertolak kul 2.00 tp smpi s.alam kul 11 gak la... dr serting 2.00 petang.. jammed kat jln kuala pilah tu punyala lama.. last2 maghrib baru sampai bandar k.pilah.. singgah maghrib kat masjid k.pilah.. memang tensi ok... tp sib baiklah dapat tdo je dlm kete.. en.suami la kesian..penat harung jammed.. sib baik dia dh banyak tdo kat kg..hehehe.. smpi pd dlm kul 8.30.. pastu beli barang.. makan2..bertolak balik kul 11.00... sampai umah, basuh muka.. salin baju terus zzzzzz...

Post a Comment